tisdag 17 maj 2011

Med huvudet i sanden

Jag skulle ju precis köpa en träningskort på Sats och så kom den där irriterande höftvärken tillbaka. Läkaren säger höftledsinflammation och nu vet jag att det är en bra bit kvar tills jag kan springa igen.

Eftersom det är löpningen jag älskar så tappar jag också enormt mycket motivation när jag inte kan springa. Så jag har gjort nada och ingenting. Egentligen borde jag alternativträna enormt mycket. Har i alla fall börjat gå till en kiropraktor igen som säger att mina muskler från midja och nedåt är hårda som sten. Det plus det faktum att jag fortfarande roterar bak bäckenet som om jag än idag vore höggravid har förmodligen lett till den onda höften. Så nu finns inga fler ursäkter för att fortsätta med huvudet i sanden.

I morgon börjar jag en superkur med Bikramyoga. Ska ge det 6 veckor för att se vad det plus kiropraktor kan ge för resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar