måndag 27 juni 2011

Den bästa träningen...

...är den som blir av. I går förskjöts allt som skulle göras och det blev inte mycket tid kvar till träning. Men jag fuskade inte utan testade Olga Rönnbergs snabba sommarpass. Jag modifierade det något för att 1. det var svårt att värma upp med löpning i lägenheten 2. att få ut lite extra av det. Så jag skippade helt sonika löpningen samt körde två dubbelvändor på passet. Tanken är att man börjar uppifrån och ner och vänder sedan tillbaka, dock utan att dubbla 60 sek vilan. I de två första vändorna körde jag Burpees som maxning och i de två sista körde jag sving med kettlebell. Såhär blev det:


30 sek armhävningar
30 sek vila
30 sek maxning genom att köra burpees (ber redan nu om ursäkt till grannen för mitt dunsande upp och ner) /sving
30 sek vila
30s maxning Burpees/sving
30s plankan som aktiv vila
30s maxning Burpees/sving
30s knäböj med upphopp
60s vila

Det blev nog också någon extra omgång i den första vändan, men sammataget så slutade det på 18 rejält pulshöjande minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar