onsdag 29 juni 2011

I värsta fall får man väl sätta på skivan och träna med tv 2.




Idag är det åter träning som gäller. Upplägget har utkristalliserat sig till at bli rehabstyrka var tredje dag, icke rehabfokuserad träning var tredje dag samt vila var tredje dag. Men på vilodagen så blir det i alla fall minst 2,5 mil cykel och 4 km rask barnvagnspromenad.


Om man nu ska DIY-träna en hel sommar utan kort på gym så får man verkligen tänka till (i synnerhet då jag inte kan löpträna ännu). Några alternativ är att deltaga i Friskis och Svettis utegympa som är gratis. Sedan finns det en uppsjö av olika utegym. Utöver de som är utmärkta på kartan finns det också ett i Ursvik vid deras motionsspår, jag vet också att det finns ett på den södra sdian av Årstaviken. Sen om jag inte minns fel så finns det väl något liknande vid Karlberg? Jag skulle också kunna tänka mig att träna med några andra träningsintresserade kompisar á la boot camp style. Man leder helt enkelt ett pass var ute någon gång i veckan och pushar varandra till max. Måste helt klart ta upp den idén igen.


Var tränar ni om ni ska träna ute, men inte springa? Ge mig tips och idéer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar