söndag 19 juni 2011

Jag, jag och jag.


Första egna passet med rehabstyrka är avklarat. Det tog tid. Det tog 75 minuter. Det var tur att du inte var med och tränade. Jag uppbådade full koncentration för att hela tiden spänna magen, inte svanka med höften och tänka på var mina knän var i övningarna. De här små övningarna som isolerar vissa muskelgrupper är jobbigare än vad man tror. Lurigt nog är också programmet uppbyggt så att de större och tyngre övningarna kommer mot slutet. T.ex fällkniv med pilatesboll (se lånad video här). Den hugade gör också en armhävning mellan varje benindrag. Jag är dock inte så hugad.

Det sägs att man ska få getingmidja av de övningar som arbetar med hela mage/ryggkorsetten. Looking forward. Glömmer nästan lite av att allt detta syftar till en stark löparkropp igen. Det är då det börjar. På riktigt. Jag och milen, jag och de långa vägarna. I väntan på detta arbetar jag vidare med att stärka. Jag har nu mätt omfång på midja och lår. Ska bli spännande att se vad måttbandet säger i augusti när det förhoppningsvis första loppet kan springas. Vikten säger mig nämligen inget alls (jo att den är lite mer generös om man säger så, än innan barnafödande). Men jag vet också att jag inte väger som minst när jag tränar som mest. Jag får återkomma om just detta i augusti helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar