måndag 13 juni 2011

Ny höft på g


Det sägs att jag ska kunna springa ett millopp i augusti/september. Ska vi göra sällskap då? Dagens besök hos idrottsnaprapaten/personliga tränaren Anders Lidestam inger hopp om framtid (besöket gav också en massa ömma muskler samt upptäckte att tensor fasciae i princip lagt av). Återigen ojades det över min överrörliga höfter. Men, inget är skadat, bara i dålig form och/eller felbelastat.

På onsdag är nästa sejour och då ska jag träffa ytterligare en person som tydligen ska vara något av en löparexpert. Jag skulle ha med mig löparkläder avsätta 90-120 minuter samt ha med mig handduk för jag skulle garanterat bli svettig. Det finns hopp om livet, så stort att jag gladeligen idag tackade ja till en plats i ett lag till Bellmansstafetten. Jag vet att de andra som är med i laget springer snabbt så om jag kurerar min höft kan jag inte annat än sikta på just snabbt igen. Halleluljah!

2 kommentarer:

  1. Andrea: ja verkligen bra nyheter, under tiden får jag peppa mig med att läsa alla er andra postgravida löpares bloggar. Det inspirerar något enormt :)

    SvaraRadera