söndag 12 juni 2011

Som en virvelvind i västerort


I morgon bär det av till idrottnaprapaten och jag är otroligt peppad. Har inte tränat ( som i att avsätta särskild tid för det) på 10 dagar nu. Jag har ju bara ett träningskort på bikramstudion och efter att jag fick höra att yoga är det sista som jag behöver just nu så har jag inte varit särskilt sugen på det.

Men, jag har vardagsmotionerat något kopiöst. Räknar inte det som träning, kommer förmodligen aldrig göra det, men det är ändå skönt att röra på sig. Beronde på om jag hämtar eller lämnar lite på dagis så ser mina dagar ut som följande; Alt 1. Promenad 45 min till dagis ca (4, 3 km), cykel till pendel 10 min (kastar pendel ombord på tåget) cykel hem 35 min (ca 12 km). Alt två. cykla till jobb 40 min ca (12 km,) cykla till dagis från jobb 45 min (ca 14 km), promenad hem från dagis 45 min (ca 4,3 km). Tiderna diffar lite beroende på färdriktning (uppför/nedför). Men om allt flyter på så rör jag aktivt på mig som minst 90 minuter och som mest 130 minuter på vardagarna. Ibland slöas det till och jag tar buss eller pendel om det regnar eller om jag har andra ärenden under färdens gång. Världens omodernast cykel har jag också men det rullar grymt bra i nedförsbackar och häromdagen cyklade jag förbi en mopedkille. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar