torsdag 30 juni 2011

Trötta ben

Jag är så trött i benen. Vilket inte är helt konstigt då jag dragit i gång den här rehabstyrketräningen för just ben, höft, säte och bål. Lägg sedan till att jag cyklar (senaste 7 dagarna har det blivit nästan 7 mil) samt promenerar hej vilt fram och tillbaka till dagis.

Gårdagens pass fick därför bli ett för överkroppen. Tänkte mig ett crossfitinspirerat pass, och promenerade bort till vår träningspark med en kettlebell i handen . Orkade dock inte hålla max tempo och det blev några sekunders vila ibland mellan övningarna. Men så här var tanken med passet:

Alternera mellan två övningar och göra dem i set med följande rep 21-15-9. I de två första setkombinationerna bytte jag ut repsen mot plankan 3x30 sek. Så här blev det:

Uppvärmnig

Upphopp på planka + sving i serien 21-15-9.

Övningar



  • Triple x i serie 21-15-9 varvat med plankan 30 sek x3.

  • Situp med armbåge mot knä och hand mot tå i serie 21-15-9 varvat med plankan 30 sek x3.

  • Armhväningar och rygglyft om vartannat i serien 21-15-9.

  • Vändning+ press med kettlebell höger och vänster arm om vartannat i samma serie som ovan.

  • Avslutade med dips 2x15, och lattjade med 4x 60 meter löpskolning.

Triple x med kettlebell var helt ny för mig men jag gillade den skarpt och kommer helt klart göra den mer. Om ni vill se övningarna jag gjorde så finns de bra beskrivna med rörliga bilder på www.dintraning.se


1 kommentar: