torsdag 14 juli 2011

100 nya sving



















Kompenserade gårdagens uteblivna pass med ett eget på 35 minuter plus en 30 minuters coreklass. I den egna delen fick jag till:

  • 45 upphopp
  • 100 sving med kettlebell
  • 3x10/arm ryck och press med kettlebell
  • 4x15 utfallssteg
  • 3x10 axelrotation med kettlebell
  • 3x10 knäböj
  • 3x10 lårcurl med boll
Så om jag ska se till min utmaning och minst 400 sving per vecka så är jag nu halvvägs. Kan man kanske göra ett hundrapass? Få övningar men alla ska göras så att det blir 100 reps? Vad tror ni som är bevandrade i träning?

2 kommentarer:

  1. åh, jag är så sugen på att skaffa mig en kettlebell... ser framför mig hur jag skulle ta med den ut och köra på gräsmattan. men, skulle jag verkligen? ;)

    SvaraRadera
  2. Träningsglädje: Klart du ska ha en kettlebell hemma, den är ju kul att hålla på med så du skulle garanterat komma ut och använda den. Enligt mitt tycke den ultimata träningsprylen näst efter träningsskor. Kör man dessutom en massa sving får man ju styrka och kondition i ett.

    SvaraRadera