lördag 16 juli 2011

Hårt fredagspass


När jag vaknade igår kändes det som att jag ville köra något riktigt utmanande och bestämde mig för ett boxpass. Trött var bara förnamnet när jag cyklade hem från träningen i går kväll. När det gått 30 minuter av passet var jag helt slut och det kändes helt orimligt att det var 30 minuter kvar. Men skam den som ger sig, jag gav allt i ytterligare 30 minuter och det kändes så himla bra efteråt.

Väl hemma gick kroppen på högvarv, och när jag skulle gå och lägga mig var det nästan lite svårt att slappna av fast det hade gått över 4 timmar sedan passet avslutades. När man sprungit och det känns så så talar man nog om runners high. Men vad heter det när man tränat så bra och hårt?

Överkroppen fick sitt och idag har jag träningsvärk lite här och var i småmuskler jag inte alltid själv lyckas aktivera. Det blir helt klart fler pass av detta, kanske kan jag få med mig Elbe som sparringpartner nästa gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar