torsdag 11 augusti 2011

Dag 12/22 Hemmaträning delux













































Då var det resdag idag igen, så jag passar på att klämma in ett snabbt litet pass här hemma. Tempot blir sådär när man har någon som är 10 äpplen hög i närheten. Enligt henne verkar det ju fantastiskt kul att mamma leker på golvet med jättestora bollar och gummiband.

Men det blev en kortvariant av rehabprogrammet. Först 3x30/ben sidosteg med gummiband, 3x10 hamstringcurl på pilatesboll, 3x10 inrullning på boll samt en tabataomgång av plankan. Det var ungefär vad litens tålamod räckte till. Men jag fick fantastisk peppning, och dryga 10 kg extra på mage/rygg emellanåt. Nu ska jag bara lära mig att svinga henne så får hon bli min nya kettelbell.

3 kommentarer:

  1. haha, june-bell, den nya träningsformen. Kommer i ytterst begränsad upplaga.

    SvaraRadera
  2. Hehe! När jag gör plankan hemma så brukar jag få en extra vikt på 13 ostadiga kg på ryggen. Jisses vad man börjar darra efter ett tag...

    SvaraRadera
  3. Mary: Det fina med en June-bell är ju också att de blir tyngre allt eftersom man själv blir starkare.

    Ann-Louise: Ja den oväntade vikten blir onekligen en bra träningsutmaning :)

    SvaraRadera