torsdag 18 augusti 2011

Dag 19/22 Idel kettlebell
























Hastade in till stan och skaffade mig en löparväska, det råkade också slinka med en ny löparjacka och ett par nya tights. Mer om dessa grejer i senare inlägg. Men, efter det åkte jag och tränade ett pass för armar, rygg och axlar. Gjorde ännu ett tabatapass, 5 intervaller+ vila mellan dessa gav 30 minuters träning. Tabata är nog den mest fantastiska träningsgrej på länge. Det är så lätt att göra, inte behöva fundera på hur mycket eller hur länge man ska göra olika övningar. Det blir väldigt konkret hur mycket man gjort. Särskilt om man också skriver ner hur många reps man hinner på varje intervall. Kolla gärna in någon app så behöver ni inte ens fundera på att ha koll på tiden själva. Denna har jag.

Vad säger ni, ska vi välja ut, låt säga 4 övningar och köra en gemensam tabataomgång? Det blir 16 välinvesterade minuter.

5 kommentarer:

  1. jag är på! dock vila närmsta dagarna, men snart är jag redo för ny styrkepuls.

    brukar försöka ha med thrusters och hatkärleken burpees i mina minipass, men vi kan väl kompromissa oss fram till nåt?

    SvaraRadera
  2. Det hoppar jag på så snart jag är frisk!

    SvaraRadera
  3. Ska vi vänta någon vecka då, så fixar jag ihop ett tabatapass som funkar att göra hemma.

    SvaraRadera