lördag 20 augusti 2011

Lundhags och Newline

När man sprungit ett tag så hittar man vilka kläder och märken man tycker passar sin kropp. Tidigare har jag mest haft Nike på kläder, Asics och Mizuno på skor, Nike och GoCoCo på strumpor.

Nu när jag bara skulle in och köpa en löparväska så slank det med lite till. Testar för första gången Newline som också är ett klassiskt märke. En jacka och ett par tights i kompressionsmaterial blev det (kompressionsmaterialet för att benen återhämtar sig lite bättre). Jackan är också i ett stretchigare material och sitter som ett smäck.



Ryggsäcken då? Jo det blev en Lundhags Velox 12. Det var minst sagt en djungel därute, men efter att ha använt den för första gången i går på löpturen ute i Hellas får jag säga att jag är jättenöjd. Tänkte inte ens på att jag hade den med mig. Ser fram emot flera turer med den, så skönt att kunna ha med sig sl-kort, nycklar, vätska, mobil etc. när man ska på lite längre turer/eller turer som ligger lite off. Hur brukar ni göra med alla småsaker när ni springer?

5 kommentarer:

  1. TACK för pryltips! Jag har oftast nycklarna kring halsen och resten hemma..

    SvaraRadera
  2. Har hört sägas att löpning inte är en prylsport men å så fel det är :) Det blev ju helt uppenbart nu att jag behöver en löparväska, och tights men det visste jag redan ;) Hittills har jag planerat löpningar som går i tur (dvs utan retur) så att jag möter någon som har med det jag behöver i slutet av sträckan, men det är ju inte särskilt flexibelt. Annars har jag bara med en nyckel.

    SvaraRadera
  3. Sara & Lotta: har tidigare inte heller riktigt tyckt det varit nödvändigt, men nu när jag provat måste jag säga att det funkade superbra + att jag säkert kommer springa rundor jag tidigare dragit mig för pga all logistik. Just den här väskan fanns på rea på Runners store.

    SvaraRadera
  4. har alltid trott att det ska kännas skumpigt, och olätt i steget att springa med ryggsäck. känner mig tung bara jag cyklar med en..!

    men annars så kör jag vid behov ner rejält med grejer i bakfickan på tightsen eller i vätskebältet, nyckel, (förr ipod) mobil, busskort, näsdukar (in case of akut löparmage, ber om ursäkt för den överflödiga informationen..), vattenflaskor.

    men sanning att säga så kör jag oftast helt olastad, eftersom jag utgår från hemmet när barnet sover och mannen är hemma. bara jag och mister garmin.

    men det är klart att det finns tillfällen när logistiken avskräcker och lite ombyte skulle fixat en extra tur. vi får dividera detta vid tillfälle..

    li

    SvaraRadera
  5. Li: Det är inte skumpigt, jag trodde det, men icke. kanske också för att man verkligen packar minsta möjliga när man springer till skillnad från cykel kanske?

    SvaraRadera