söndag 21 augusti 2011

Nya mål




Nu är de 22 dagarna av intensivt tränande över. I morgon börjar jag även jobba igen, vilket automatiskt ger mindre tid till träning. Följande tre grejer har jag bestämt mig för att jag ska satsat på under hösten:

Styrka
Att blir mer stark i hela kroppen. Lägga tid på styrkepass på gym/hemma.

Hinderbanan.
Nästa mål 05:30, vem vet, senare kanske det blir 05:00? För att nå dit behöver jag mer spänst, explosiv styrka och snabbhet samt ännu bättre balans.

Terränglöpning.
Kanske är inte min höft gjord för snabb asfaltslöpning och i stället för att sörja det tänker jag se om terräng kan vara något för mig. Skonsammare men på sätt och vis också en än större utmaning. Dags att lära sig läsa kartor.

Dessa tre träningsformer är det som gett mest och som har känts allra roligast under den här intensiva träningsperioden. Träning behöver inte vara tråkigt och en massa måsten, det är mitt stora löfte under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar