tisdag 23 augusti 2011

Spänstig träning



Det liksom kliar i hela kroppen efter att få springa hinderbanan igen. Särskilt efter att jag under lunchen stått på ett gym (utomhusträning slår helt klart inomhusträning) . Kettlebell för armar, axlar och rygg blev det.



Medan jag stod där så funderade jag på hur jag ska bli bättre på just hinderbanan. Hur tränar man spänst, explosiv styrka och snabbhet på bästa sätt? Detta måste undersökas. Ni ska få ser er träningskompis svischa över hindren på under 05:30 och så småningom 05:00. Med lite träning och en första snö som håller sig borta till november så ska det gå.



Har via en basketblogg hittat en app som mäter ens spänst genom att ange hur högt man hoppar. Den kan ju få bli ett bra verktyg för att mäta före och efter denna typ av träning.



4 kommentarer:

  1. Man kör mycket spänstträning och explosiva övningar. Typ tyngdlyftning och upphopp på lådor och sånt. Även att träna riktigt tungt kan nog hjälpa till med en del explosivitet. Jag kan visa lite nån dag.

    SvaraRadera
  2. Herman: Du får gärna visa. Det här med hinderbana is big stuff nu.

    SvaraRadera
  3. Christer: Ja det ska bli intressant att se vad den går för.

    SvaraRadera