onsdag 30 november 2011

Till mina vänner av alla de slag

Lite mer till min bokvän. Den senaste konserten jag var på var Arcade Fire, innan dess var det Suede. Jag prenumererar på en miljon tidningar och har alltid läst allt jag kommit över i pappersväg. Vet inte om du såg det, men jag gillar inte deckare och chiclit. Jag har några påbörjade böcker som jag aldrig verkar bli klar med (fast jag vill) däribland Steve Sem Sandbergs De fattiga i Lodz, Alain de Bottons Kärlek, en betraktelse och Zadie Smiths Autografjägaren. Någon jag trodde jag skulle gilla var Joyce Carol Oates (alla verkar ju gilla henne). Gav mig i kast med henne sent, har läst ett par stycken av henne men känner mig inte särskilt begeistrad.

Till min träningsvänner. Jag har tänkt tanken att jag kanske lite försiktigt skulle prova på att träna i morgon. Men hur tränar jag försiktigt? Nu snackar vi inga milpass, tabataomgångar eller cirkelträning. Hur gör man då? Svar till "Rådvill_80"

2 kommentarer:

  1. Jag är ganska värdelös på att gå ut försiktigt efter sjukdom. Men, den här gången tror jag att jag har lyckats (peppar, peppar). Styrka börjar jag med, kondition får vänta betydligt fler dagar, och när jag kör så gör jag första gången kanske hälften av de övningar jag gör annars. Inte lika tunga vikter. Och jag är noga med att inte arbeta upp pulsen för mycket.

    SvaraRadera
  2. Lina: Bra tips med att halvera övningarna och tänak på att inte få upp pulsen. Blir som en mental träning, att verkligen känna efter hur kroppen mår och anpassa sig efter det.

    SvaraRadera