tisdag 13 december 2011

Sinneslättande och åderförkalkande

Slängde i hop en sallad på lite man tager vad man haver. Till detta halloumi, och så knaperstekt bacon som skulle agera topping åt det hela. Hur blev det då? Jo tack gott. Jag hann ta sallad och en bit halloumi sedan tog madame över all min uppmärksamhet. Jag och herr Larsson snick-snackade, madamen härjade runt, och när jag efter ett bra tag tittar upp och bestämmer mig för lite mer är nästan all bacon och halloumi borta. Herr Larsson hade liksom pö om pö fått i sig allt det andra i tron om att jag tagit lika mycket, när jag påpekade att så inte vara faktum så kände han sig genast åderförkalkad. Jag däremot kände mig lätt i sinnet av all fin grapefrukt, avocado, sojabönor och risoni. Tänk så olika det kan bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar