fredag 6 januari 2012

2012

Jag har tänkt så oerhört mycket på det här med crossfit. Allt jag läser om det kittlar något hos mig. Mitt mål under 2012 blir således att börja behärska fler delar av just det. Jag vill lära mig nytt men jag vill också lära mig bra. Vill kunna göra en snygg turkish get up, svinga perfekt, sätta en chins eller två, bli en stjärna på handstående. Det vore också kul att få träna i grupp, få egna instruktioner, prova romerska ringar.  Jag vill verkligen känna att strong is the new skinny.

2012 är också året som jag vill träna mer med mina vänner som också gillar det. Lära mig mer av dem, dela medgångar, peppa till det där extra.

Sist men inte minst så ska jag nagla den där tiden på hinderbanan.

För bästa resultat så slår jag nog i hop alla delarna, jag ser till att träna just allt det där jag behöver bli bättre på med mina vänner, under tiden övertalar jag dem (jag tror ni vet vilka ni är) också till en eller ett par tjuvrundor på hinderbanan. Jag är övertygad om att det är med på det. Men till att börja med, dags att få i hop ett schysst träningsschema som ska ta mig till crossfitnörderiet som jag hittills bara drömt om. Vad tror ni om det?

3 kommentarer:

  1. Har haft ett långt skönt träningspass! Det var massa folk i träningshallen, tror nyårslöften är orsaken, får se om några veckor hur många som kommer gå upp tidigt en lördag och träna :)
    Kör traditionell styrketräning med fria vikter och min kropp som vikt därför skulle jag gärna vilja att du skriver lite om kettlebells- och crossfitövningar du kör/gillar så att jag får lite insyn i den världen som är främmande för mig. Hörs snart igen träningskompis!

    SvaraRadera
  2. Okej, en absolut dröm: Vi startar en egen crossfit-box i närheten.. och hänger och hänger där med kidsen som springer runt medan vi svingar oss i romerska ringar och står på händer.

    SvaraRadera
  3. Mika: Jag skriver gärna lite mer om övningarna. Ska försöka göra det ihop med att jag får till ett träningsschema.Här var det också fullt på gymet idag, annars är det mycket mindre folk.:)

    Elbe: Åh vilken idé. Kanske kan man hyra en gympasal i närheten på någon obskyr tid och träna. Där finns ju allt!

    SvaraRadera