måndag 9 januari 2012

Eat your greens

Mika skev i en kommentar att hon hade som mål att få i sig minst ett halvt kilo frukt och grönt varje dag. Det lät som en bra målsättning så jag sällar mig till den, med start idag. Ibland är man ju lite för bra på att slarva med saker och just detta har varit min akilleshäl ett tag. Nu strax innan kl 11 har jag hittills få i mig en sweetie och ett päron, och som lunchtillbehör väntar ett berg av broccoli, paprika, morötter och haricots verts. Kvällen bjuder på koreanskt hemma hos en kompis, så jag gissar att det kommer slinka ner ett par böngroddar där med. Kan bli en bra start på frukt- och gröntracet. Gäller bara att hålla fast vid det också.

1 kommentar:

  1. Att hålla fast vid det är det svåra, det gäller att få in rutinen... :) Tips på lättfixad nyttig smoothie: pressa apelsiner för hand medan du tinar blåbär och hallon/jordgubbar, lägg till banan, mixa med stavmixer. Klart!
    Här i hushållet kommer det bli mer av qinoua och bulgur och mindre av bröd och pasta i fortsättningen.

    SvaraRadera