tisdag 21 februari 2012

Träningskärlek

Smög i väg till gymmet på lunchen. Tänkte styrkelyfta lite. Men väl där blev jag så hamnade jag på löpbandet. Så det landade på 5 km i 5:37 tempo.

Alltså det här med att springa. Det är min stora träningskärlek. På våren väcks den lite extra till liv. Nu vill jag bara ut och samla mil, bunkra snygga skor, vara nervös på startlinjen och börja göra konstiga prioriteringar. Som att gå upp och äta superduper tidig frukost, lägga sig och sova en stund igen och sedan ge sig ut på långpass. Oh sweet life!

Rotade runt lite på min gamla blogg och försökte se vad jag hade för mål då och här kommer en liten reminder:

onsdagen den 3:e september 2008
Inför Tjejmilen fick jag ett träningsschema anpassat utifrån mitt mål med det loppet, men nu när det är förbi så ekar det tom i min löparplanering. Men det börja klia i fingrarna för att sätta ihop ett nytt schema som gör att jag kommer vara i superform nästa vår och sommar. Kanske vågar jag tills dess börja sikta på under 48 på milen? Är också sugen på att börja springa mycket mer terräng. Så en liten to do list inför nästa år skulle kunna se ut såhär:

1. En officiell mil på under 48 minuter
2. Ett officiellt 5 km lopp på under 24 minuter
3. Minst en stafett
4. Ett terränglopp

Jag börjar med ett kort pass på löpbandet imorgon, och tar halvmaran på lördag.


Jodå, halvmaran satte jag den lördag på 01:56:40. Vore ju kul att putsa den tiden någongång. men det blev ingen mil under 48 den kommande, blev ju så himla gravid i stället. Men jag sprang den faktiskt på 49 under den våren. Oh sweet life! När jag blir gammal ska jag jämt berätta för lilla madame och hennes vänner om vilken snabb mamma jag varit en gång i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar